Annales Musei historico-naturalis hungarici

Searching Page

Search:

field:

field:

field:


Help


Author(s): Jókuthy, E.
Title: A marketing szerepe egy új múzeumi szolgáltatás megtervezésében
Title: Escape rooms: a new service in the Hungarian Natural History Museum
Year: 2018
Volume: 110
Pages: 5-19.



Abstract: Két szabadulószoba nyílt a Magyar Természettudományi Múzeumban 2017-ben. Létrehozásuk célja, hogy megszólítsuk a „netgenerációt”, amelynek tagjait a szokásos múzeumpedagógiai eszközökkel nehéz elérni, ugyanakkor innovatív és nyereséges múzeumi szolgáltatást hozzunk létre úgy, hogy közben hatékonyan megvalósuljon egy másik alapfeladatunk, az értékközvetítés is. A koncepció kialakításánál alapvető volt, hogy a játékok a gyűjteményi háttérre épüljenek, így azok jelentősége, a hozzájuk kapcsolódó tudás, tudományos gondolkodás közel kerüljön a résztvevő játékosokhoz. Fontos szempont volt, hogy valóban nyereséges szolgáltatást hozzunk létre, ezért a marketingszemlélet a tervezési folyamat kezdetétől a megvalósításig hangsúlyos szerepet kapott. A cikkben a szobák létrehozásának hátterét, koncepcióját, főbb szempontjait mutatom be a marketing felől közelítve.
Subject: museology

Journal: Annales Musei historico-naturalis hungarici
Journal abbreviation: Annls Mus. hist.-nat. hung.
ISSN: 0521-4726
Publisher: Hungarian Natural History Museum, Budapest
Editor(s): Korsós, Z. & Barina, Z.