Author(s): Jókuthy, E.
Title: A marketing szerepe egy új múzeumi szolgáltatás megtervezésében
Title: Escape rooms: a new service in the Hungarian Natural History Museum
Year: 2018
Volume: 110
Pages: 5-19.
Abstract: Két szabadulószoba nyílt a Magyar Természettudományi Múzeumban 2017-ben.
Létrehozásuk célja, hogy megszólítsuk a „netgenerációt”, amelynek tagjait a szokásos múzeumpedagógiai
eszközökkel nehéz elérni, ugyanakkor innovatív és nyereséges múzeumi szolgáltatást
hozzunk létre úgy, hogy közben hatékonyan megvalósuljon egy másik alapfeladatunk, az értékközvetítés
is. A koncepció kialakításánál alapvető volt, hogy a játékok a gyűjteményi háttérre épüljenek,
így azok jelentősége, a hozzájuk kapcsolódó tudás, tudományos gondolkodás közel kerüljön
a résztvevő játékosokhoz. Fontos szempont volt, hogy valóban nyereséges szolgáltatást hozzunk
létre, ezért a marketingszemlélet a tervezési folyamat kezdetétől a megvalósításig hangsúlyos szerepet
kapott. A cikkben a szobák létrehozásának hátterét, koncepcióját, főbb szempontjait mutatom
be a marketing felől közelítve.Subject: museology
Journal: Annales Musei historico-naturalis hungariciJournal abbreviation: Annls Mus. hist.-nat. hung.ISSN: 0521-4726Publisher: Hungarian Natural History Museum, BudapestEditor(s): Korsós, Z. & Barina, Z.